Terug

Aalst zet verder in op slimme technologie voor betere dienstverlening

24 juni 2026 17:58
Aalst zet verder in op slimme technologie voor betere dienstverlening
Aalst zet verder in op slimme technologie voor betere dienstverlening

Schepen Bart Van den Neste (Voor Aalst) was gisteren één van de sprekers op het Cityproof-panel in het Wintercircus in Gent. Tijdens het debat lichtte hij toe hoe Aalst steeds meer inzet op slimme technologieën en data-analyse om de dienstverlening aan inwoners te verbeteren.

"Door het inzetten van slimme (AI-)technologie of het beter analyseren van data kunnen we zorgen voor een betere dienstverlening naar onze burgers toe. Denk bijvoorbeeld aan slimme verkeerslichten, passantentellingen, parkeersensoren voor shop-and-go-plaatsen en zoveel meer. Achter de schermen zijn we volop bezig met enkele nieuwe, slimme toepassingen binnen mijn bevoegdheden. Ik kijk ernaar uit om deze binnenkort met jullie te delen!" aldus Schepen Bart Van den Neste

Volgens Van den Neste zit Aalst duidelijk op koers om verder uit te groeien tot een slimme en toekomstgerichte stad.

#Aalst #SmartCity #Innovatie #Digitalisering #AI #BartVanDenNeste #Cityproof #Wintercircus #VoorAalst #SlimmeStad 🚀💡🏙️

Bron Gazet Ajoin

Foto's

Aalst zet verder in op slimme technologie voor betere dienstverlening