๐ Aalst als laatste in de rij voor Vlaamse investeringen? Onaanvaardbaar.
Voor Aalst:โVandaag werd het nieuwe Vlaamse investeringsplan 2025โ2029 voorgesteld. Wat blijkt? Onze stad Aalst โ met meer dan 90.000 inwoners, strategisch gelegen langs de E40 en de vijfde grootste centrumstad van Vlaanderen โ krijgt amper 0,1% van het totale investeringsbudget van 6,6 miljard euro.
๐ Kleinere steden zoals Roeselare, Oostende, Hasselt en Mechelen krijgen wรฉl aanzienlijk meer middelen.
๐ Aalst krijgt enkel kruimels: herstelling van de Sint-Annabrug en enkele studies.
๐ Geen investeringen in fietsinfrastructuur, openbaar vervoer, bedrijventerreinen of duurzame mobiliteit.
๐๏ธ Lindsay Temmerman (Voor Aalst):
โHet is onbegrijpelijk dat Aalst, als economisch knooppunt, achteraan in de rij wordt gezet. Dit is geen beleid, dit is een bewuste achterstelling.โ
๐ฃ Onze gemeenteraadsleden Martine De Maght en Bart Marcoen dienden concrete dossiers in: veilige kruispunten, fietspaden, ontsluiting van bedrijventerreinen. Alles werd genegeerd.
๐ En ook op vlak van waterbeheer blijven we in de kou staan. De Denderstreek kampt met verouderde infrastructuur, terwijl andere regioโs miljoenen krijgen voor klimaatbestendige watersystemen.
โณ Het GTI-statuut โ dat achtergestelde regioโs moet ondersteunen โ komt pas in 2027. Maar onze regio heeft nรบ zuurstof nodig.
๐ฃ๏ธ Aalst ligt langs een van de drukste verkeersaders van het land. Toch ontbreken structurele investeringen volledig.
๐ฌ Voor Aalst vraagt:
โ Een eerlijke herverdeling van middelen
โ Versnelde toepassing van het GTI-statuut
โ Investeringen in infrastructuur, economie en leefbaarheid.โ
#VoorAalst #InvesteerInAalst #DenderregioVerdientMeer #VlaamseRegering #GTI #EerlijkeVerdeling
Voor Aalst:โVandaag werd het nieuwe Vlaamse investeringsplan 2025โ2029 voorgesteld. Wat blijkt? Onze stad Aalst โ met meer dan 90.000 inwoners, strategisch gelegen langs de E40 en de vijfde grootste centrumstad van Vlaanderen โ krijgt amper 0,1% van het totale investeringsbudget van 6,6 miljard euro.
๐ Kleinere steden zoals Roeselare, Oostende, Hasselt en Mechelen krijgen wรฉl aanzienlijk meer middelen.
๐ Aalst krijgt enkel kruimels: herstelling van de Sint-Annabrug en enkele studies.
๐ Geen investeringen in fietsinfrastructuur, openbaar vervoer, bedrijventerreinen of duurzame mobiliteit.
๐๏ธ Lindsay Temmerman (Voor Aalst):
โHet is onbegrijpelijk dat Aalst, als economisch knooppunt, achteraan in de rij wordt gezet. Dit is geen beleid, dit is een bewuste achterstelling.โ
๐ฃ Onze gemeenteraadsleden Martine De Maght en Bart Marcoen dienden concrete dossiers in: veilige kruispunten, fietspaden, ontsluiting van bedrijventerreinen. Alles werd genegeerd.
๐ En ook op vlak van waterbeheer blijven we in de kou staan. De Denderstreek kampt met verouderde infrastructuur, terwijl andere regioโs miljoenen krijgen voor klimaatbestendige watersystemen.
โณ Het GTI-statuut โ dat achtergestelde regioโs moet ondersteunen โ komt pas in 2027. Maar onze regio heeft nรบ zuurstof nodig.
๐ฃ๏ธ Aalst ligt langs een van de drukste verkeersaders van het land. Toch ontbreken structurele investeringen volledig.
๐ฌ Voor Aalst vraagt:
โ Een eerlijke herverdeling van middelen
โ Versnelde toepassing van het GTI-statuut
โ Investeringen in infrastructuur, economie en leefbaarheid.โ
#VoorAalst #InvesteerInAalst #DenderregioVerdientMeer #VlaamseRegering #GTI #EerlijkeVerdeling
Bron Gazet Ajoin